Overslaan en naar de inhoud gaan

De klant is verliefd op je

Het klinkt wellicht wat vreemd, maar volgens Marnix Bügel kan een klant verliefd zijn op je bedrijf. Hij kan het weten (denk ik dan),…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het klinkt wellicht wat vreemd, maar volgens kan een klant verliefd zijn op je bedrijf. Hij kan het weten (denk ik dan), want hij is op dit onderwerp gepromoveerd op 3 juni j.l. aan de Rijksuniveristeit in Groningen. Hij combineerde de kennis van psychologische theorieën met (relatie)marketing. Hij vond een opmerkelijk verband: twee van de drie componenten waaruit liefde tussen mensen bestaat, komen ook voor binnen klantrelaties.

related partner content for mobile comes here

Volgens Bügel bestaat binnen de psychologie de liefde uit drie factoren: intimiteit, gebondenheid en passie. Het begint met passie, de intimiteit komt later en geeft een gevoel van geborgenheid. Twee van deze componenten worden ook teruggevonden in de relatie tussen klant en bedrijf.

Bedrijven zouden hier volgens hem lering uit kunnen trekken. Zeker omdat juist in het begin van een zakelijke relaties het verloop hoog is. Veel bedrijven steken veel energie in het binnenhalen van nieuwe klanten, maar eenmaal binnengebracht is de kans dat de aandacht verslapt erg groot. Deze theorie is op zichzelf niet nieuw, maar wel interessant dat dit nu vanuit een ander perspectief wordt belicht.

Lees het uitgebreidere verhaal op de nieuwspagina van de Rijksuniversiteit Groningen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in