'Heineken verslaat Bavaria op internet'


De Fan Buzz Radar, een nieuw onderzoeksinstrument van Trefpunt en SocialMedia8, moet inzicht geven in welke merken tijdens het WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.
De opvallendste bevindingen in week 22
• Heineken en Albert Heijn genereerden de meeste WK buzz
• Heineken behaalde 280 duizend views op YouTube met de Pletterpet commercial. 395 keer werd er de Pletterpet besproken op blogs en fora (73 procent positief)
• Albert Heijn doet het dit WK met Beesies. De commercial is al 140 duizend keer bekeken op YouTube en werd 240 keer besproken op blogs en fora (92 procent positief)
• De Flashmob van Bavaria tijdens Nederland-Mexico is inmiddels ruim 100 duizend bekeken en er werd ruim 200 keer op blogs en fora over Bavaria en de DutchDress gesproken (85 procent positief)
• Nike scoort goed met haar Write the Future commercial. Op YouTube is de commercial wereldwijd al 12 miljoen keer bekeken. Op Nederlandse blogs en forums werd de commercial 161 keer besproken (91 procent positief)
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De opvallendste merken in die week:
1. Heineken
2. Albert Heijn
3. Bavaria
Conclusie van de onderzoekers: ‘De “strijd” tussen de DutchDress en de Pletterpet zorgt op internet voor veel discussie. Beide partijen profiteren daarvan. Enerzijds omdat het ervoor zorgt dat elke mening over de ene actie een reactie oproept over de ander. Anderzijds zorgt het ervoor dat andere WK-activaties minder besproken worden. Het zal interessant worden hoe de komende weken op internet zullen verlopen als de strijd tussen het jurkje en de Zuid-Afrikaanse bouwhelm geluwd is.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid