Overslaan en naar de inhoud gaan

'Heineken verslaat Bavaria op internet'

De Fan Buzz Radar, een nieuw onderzoeksinstrument van Trefpunt en SocialMedia8, moet inzicht geven in welke merken tijdens het WK het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De , een nieuw onderzoeksinstrument van Trefpunt en SocialMedia8, moet inzicht geven in welke merken tijdens het WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.

related partner content for mobile comes here

De opvallendste bevindingen in week 22
• Heineken en Albert Heijn genereerden de meeste WK buzz
• Heineken behaalde 280 duizend views op YouTube met de Pletterpet commercial. 395 keer werd er de Pletterpet besproken op blogs en fora (73 procent positief)
• Albert Heijn doet het dit WK met Beesies. De commercial is al 140 duizend keer bekeken op YouTube en werd 240 keer besproken op blogs en fora (92 procent positief)
• De Flashmob van Bavaria tijdens Nederland-Mexico is inmiddels ruim 100 duizend bekeken en er werd ruim 200 keer op blogs en fora over Bavaria en de DutchDress gesproken (85 procent positief)
• Nike scoort goed met haar Write the Future commercial. Op YouTube is de commercial wereldwijd al 12 miljoen keer bekeken. Op Nederlandse blogs en forums werd de commercial 161 keer besproken (91 procent positief)

De opvallendste merken in die week:
1. Heineken
2. Albert Heijn
3. Bavaria

Conclusie van de onderzoekers: ‘De “strijd” tussen de DutchDress en de Pletterpet zorgt op internet voor veel discussie. Beide partijen profiteren daarvan. Enerzijds omdat het ervoor zorgt dat elke mening over de ene actie een reactie oproept over de ander. Anderzijds zorgt het ervoor dat andere WK-activaties minder besproken worden. Het zal interessant worden hoe de komende weken op internet zullen verlopen als de strijd tussen het jurkje en de Zuid-Afrikaanse bouwhelm geluwd is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in