Overslaan en naar de inhoud gaan

De Bilderburger layar advertentie brengt consument niet in vervoering

Het succes van Layar wordt net als bij de inzet van QR codes voornamelijk bepaald door de toegevoegde waarde van de extra content.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas gaat het daar flink vaak mis. Zijn consumenten nog wel zover te krijgen dat ze de moeite nemen om de smartphone uit hun zak te halen? Ze worden immers met grote regelmaat teleurgesteld in de extra content die zij via hun mobiel ophalen. Voor de marketeer of de redacteur, die QR of Layar inzet is het meestal een kip-ei verhaal: De QR/Layar content is een extraatje dat niet te veel tijd of geld mag kosten, aangezien het gebruik laag is. Door de beperkte tijd en geld wat er aan deze extra feature wordt besteed is het voor de consument vaak niet interessant genoeg om tot handeling over te gaan.  

related partner content for mobile comes here

In een recente print advertentie van Bilderberg Hotels wordt naast een homemade hamburger ook een Layar logo voorgeschoteld.  Naast het Layar logo is er geen call to action te vinden. De lezende consument kan dus niet zien wat ze moeten doen én vooral waarom ze de pagina zouden moeten gaan scannen.  Degene die wel tot scannen overgaat schiet direct door naar een op Youtube.  Werkt Layar dan niet? Het is voornamelijk de marketeer of het reclamebureau, die niet weet hoe je het moet inzetten. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in