Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagelijks 9,1 miljoen lezers papieren krant

Nederlandse kranten ontwikkelen zich tot nieuwsmerken die naast de vertrouwde gedrukte editie diverse verschijningsvormen kennen. Denk aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2011 zijn er dagelijks 9,1 miljoen lezers van de papieren krant. Van deze 9,1 miljoen lezers zijn er dagelijks 4,9 miljoen landelijke dagbladlezers, 4,5 miljoen regionale dagbladlezers en 2,6 miljoen lezers van gratis kranten.

related partner content for mobile comes here

De tijd die door lezers nemen voor een betaald dagblad is gemiddeld een half uur, en loopt op van drie kwartier tot bijna een uur in het weekend.

Olaf Croon, directeur Cebuco, het marketingplatform van : ´Uit de nieuwe cijfers blijkt dat de papieren krant nog steeds een onverminderd sterk bereik realiseert. De kracht van de nieuwsmerken wordt alleen maar groter en groter als je alle nieuwskanalen die door uitgevers worden geïnitieerd en gebruikt er bij zou optellen.´

De NOM Print Monitor bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en tijdschriften in de periode juli 2010 t/m juni 2011. In deze periode hebben 22.071 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 13.845.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het gemiddeld bereik van totale groep dagbladen laat een index 100 zien in vergelijking met de vorige publicatie.
.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in