Overslaan en naar de inhoud gaan

Autoriteit Consument en Markt nieuwe toezichthouder

Autoriteit Consument en Markt (ACM) wordt de naam van de nieuwe toezichthouder die ontstaat uit de samenvoeging van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een voorstel voor de instellingswet die de samenvoeging tot een toezichthouder mogelijk maakt, waarmee het kabinet vrijdag op voorstel van minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft ingestemd.

related partner content for mobile comes here

'Er is gekozen voor deze naam omdat het helder en duidelijk maakt waar de nieuwe toezichthouder voor staat: markten laten werken om de belangen van consumenten te waarborgen', aldus Verhagen.

Tot de samenvoeging is besloten om effectiviteit op het toezicht te vergroten en beter gebruik te kunnen maken van de beschikbare kennis en kunde op het gebied van markttoezicht. Het streven is de ACM per 1 januari 2013 te laten beginnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in