'BP stak miljoenen in reclame op Google'
Het zou volgens Adage gaan om 3,6 miljoen dollar (ongeveer 2,8 miljoen euro). Voorheen gaf BP bijna niets uit aan reclame-uitingen op de zoekmachine. Het lijkt erop dat het concern met reclame de beeldvorming op internet rond de olieramp probeerde te beïnvloeden, concludeert Adage.
Voor de ramp gaf BP namelijk maar zo’n 57.000 dollar per maand uit aan advertenties op Google. Nu staat het bedrijf op nummer zes in de top tien van bedrijven die het meest uitgeven aan reclames op de zoekmachine.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOver de internationale online reclame-uitgaven van BP is niets bekend. Wel is duidelijk dat het beleid gewerkt heeft. De meeste zoektermen gelinkt aan BP verwijzen internetters door naar de website van BP waar, vooral tijdens de olieramp, geruststellende mededelingen over de situatie staan.
Bron: Adage/nu.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid