Overslaan en naar de inhoud gaan

'BP stak miljoenen in reclame op Google'

BP gaf voor de olieramp in de Golf van Mexico zo’n honderd miljoen dollar per jaar uit aan reclame, vooral op tv. Maar in de maand juni…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zou volgens gaan om 3,6 miljoen dollar (ongeveer 2,8 miljoen euro). Voorheen gaf BP bijna niets uit aan reclame-uitingen op de zoekmachine. Het lijkt erop dat het concern met reclame de beeldvorming op internet rond de olieramp probeerde te beïnvloeden, concludeert Adage.

related partner content for mobile comes here

Voor de ramp gaf BP namelijk maar zo’n 57.000 dollar per maand uit aan advertenties op . Nu staat het bedrijf op nummer zes in de top tien van bedrijven die het meest uitgeven aan reclames op de zoekmachine.

Over de internationale online reclame-uitgaven van BP is niets bekend. Wel is duidelijk dat het beleid gewerkt heeft. De meeste zoektermen gelinkt aan BP verwijzen internetters door naar de website van BP waar, vooral tijdens de olieramp, geruststellende mededelingen over de situatie staan.

Bron: Adage/.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in