Overslaan en naar de inhoud gaan

Libelle-lezeressen ontwikkelen nieuwe Senseo-variant

Douwe Egberts komt met de nieuwe Senseo koffievariant Bio Selection. Die smaak is ontwikkeld door de lezeressen van Libelle.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze co-creatie blijkt positieve resultaten op te leveren voor het merk Senseo, komt naar voren uit onderzoek. Begin december 2009 zijn via tijdschrift en site van 24 lezeressen geselecteerd voor een testpanel. Dat panel werd intensief betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe koffievariant: van brainstormen tot proeven, van het ontwikkelen van de nieuwe verpakking tot het bedenken van de naam.

related partner content for mobile comes here

De panelleden schreven over hun belevenissen op Libelle.nl en ook in het blad besteedde Libelle er aandacht aan. Op de Libelle Zomerweek waren de vrouwen uit het testpanel aanwezig om hun ervaringen te delen en het publiek de ontwikkelde koffievarianten te laten proeven. De bezoekers van de Libelle Zomerweek kozen uiteindelijk de winnaar: de Bio Selection.

Uit onderzoek is gebleken dat de co-creatie positieve resultaten heeft opgeleverd voor het merk Senseo. Er is een stijging in spontane merkbekendheid en het gebruik van het merk, een grotere betrokkenheid bij Senseo en een positievere houding - ‘veel keuze in smaak’, ‘gemakkelijk’, ‘lekker’ - ten opzichte van het merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in