Overslaan en naar de inhoud gaan

ANP neemt KIPPA over

Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) neemt het fotopersbureau Kippa over. Het Hilversumse bedrijf is gespecialiseerd in foto's op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens adjunct-directeur G. Bed van ANP Beeld past Kippa goed bij de fotografie-afdeling van het ANP. “Zowel de actuele foto's als het archief op het gebied van showbusiness zijn een prachtige aanvulling op onze activiteiten”, aldus Bed. Het overgenomen bedrijf blijft op de huidige lokatie

related partner content for mobile comes here

gevestigd en alle mensen in vaste dienst kunnen blijven.

Bij Kippa werken twaalf mensen onder wie drie fotografen. Het bureau is in 1953 opgericht en beschikt over een archief met enkele miljoenen foto's en dia's. Daarnaast beheert Kippa ook beelden van anderen, zoals SBS. Kippa zal onder de eigen naam blijven bestaan.

Naast de showwereld houdt Kippa zich via Kina (Kippa Natuur) sinds twee jaar ook bezig met natuurfotografie. Het agentschap vertegenwoordigt ruim dertig fotografen.

Directeur en eigenaar van Kippa N. Trommelen is blij dat het bedrijf nu op gaat in een groter geheel. “We waren al langer op zoek naar een grotere partner om verder te kunnen groeien”, aldus Trommelen, die na de overname in dienst blijft bij Kippa.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in