Overslaan en naar de inhoud gaan

Overname Kippa door ANP

Het Algemeen Nederlands Persbureau ANP heeft met het Hilversumse fotopersbureau Kippa Photo Agency BV in principe overeenstemming bereikt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kippa is in Nederland het bekendste en grootste fotopersbureau op het gebied van entertainment ( RTV, muziek, film en beroemdheden uit binnen- en buitenland).

related partner content for mobile comes here

Ook de activiteiten op het gebied van natuurfotografie van Kina (Kippa Natuur) worden door het ANP overgenomen. Partijen streven ernaar om de juridische overname van de beide BV's met ingang van 1 januari 2002 te laten ingaan.

Het ANP beschouwt Kippa als een belangwekkende verrijking van de eigen fotodienst, die zich immers vooral bezighoudt met nieuwsfotografie. Het ANP levert jaarlijks meer dan 50.000 nieuwsfoto's uit binnen- en buitenland aan de Nederlandse media en aan de zakelijke markt. Bovendien beschikt het over een digitaal fotoarchief met meer dan een half miljoen beelden en een dia-archief van bijna twee miljoen beelden.Bij Kippa werken twaalf mensen, onder wie drie fotografen die vooral de studio's in Hilversum en Aalsmeer tot hun werkterrein hebben. Het bedrijf werd in 1953 opgericht en heeft een uitstekende reputatie opgebouwd. Vanuit Hilversum worden dagbladen, omroepbladen en tal van andere klanten voorzien van actuele foto's en archieffoto's uit de wereld van showbusiness en entertainment. Het archief van Kippa beslaat enkele miljoenen foto's en dia's. Daarnaast beheert en exploiteert KIPPA beeldmateriaal van derden, zoals bijvoorbeeld dat van SBS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in