Veel omzetverlies Laurus door Konmar-debacle


Het omzetverlies is aanzienlijk groter dan de 8 procent lagere omzet die voormalig topman Ole van der Straaten in juli meldde. De bedoeling was dat een gemoderniseerd Konmar Laurus over een jaar juist 20 procent meer omzet zou opleveren. Eind augustus schorste de raad van commissarissen Van der Straaten, om een maand later het hele Konmar-project stop te zetten. Onderzoeker J. Holla vraagt zich af of Laurus het verloren gegane terrein kan herwinnen. ‘De positionering van Konmar is sinds deze zomer aanzienlijk verslechterd. De formule heeft inmiddels het meest negatieve prijsimago van Nederland.' Ook zorgelijk vindt Holla dat slechts 42 procent van de ondervraagde vaste klanten over drie jaar nog steeds naar de Konmar denkt te gaan. Volgens GfK Panelservices hebben C1000 en Albert Heijn het meest geprofiteerd van het Konmar-fiasco (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid