Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel omzetverlies Laurus door Konmar-debacle

Door de mislukte ombouwoperatie van Konmar is moederbedrijf Laurus 20 procent van zijn omzet kwijtgeraakt. Tot die conclusie komt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het omzetverlies is aanzienlijk groter dan de 8 procent lagere omzet die voormalig topman Ole van der Straaten in juli meldde. De bedoeling was dat een gemoderniseerd Konmar Laurus over een jaar juist 20 procent meer omzet zou opleveren. Eind augustus schorste de raad van commissarissen Van der Straaten, om een maand later het hele Konmar-project stop te zetten. Onderzoeker J. Holla vraagt zich af of Laurus het verloren gegane terrein kan herwinnen. ‘De positionering van Konmar is sinds deze zomer aanzienlijk verslechterd. De formule heeft inmiddels het meest negatieve prijsimago van Nederland.' Ook zorgelijk vindt Holla dat slechts 42 procent van de ondervraagde vaste klanten over drie jaar nog steeds naar de Konmar denkt te gaan. Volgens GfK Panelservices hebben C1000 en Albert Heijn het meest geprofiteerd van het Konmar-fiasco (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in