Overslaan en naar de inhoud gaan

Techniek van ondergeschikt belang bij succesvolle CRM-implementaties

Niet de achterliggende technologie, maar een grondig inzicht in bedrijfsprocessen is de belangrijkste factor voor de succesvolle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van Unisys dat werd gehouden onder 25 Fortune 1000-bedrijven die zich bevinden in verschillende implementatiefases van CRM-projecten.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek vinden bedrijven met een succesvolle CRM-strategie mogelijkheden om effectief cross-selling toe te passen en klantinformatie in het eindproduct te verwerken. Daarnaast blijkt dat procesoriëntatie en een helder gedefinieerde CRM-strategie voorkomen dat bedrijven voor de implementatie worden geconfronteerd met onzekerheden over integratie, kosten en controle. Effectieve CRM-initiatieven stimuleren de verkoop, vergroten de return on investment en zorgen voor een effectieve manier om klanten te winnen en te behouden.‘In de eerste plaats staat het nader bestuderen van bedrijfsprocessen aan de basis van een succesvolle CRM-strategie. Natuurlijk zijn ook hardware en krachtige softwaretools nodig voor het laten slagen van CRM, maar integenstelling tot wat eerder werd verondersteld, zijn deze niet hetbelangrijkst’, zegt Maarten Leeuw, directeur CRM Europa van Unisys.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in