Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom WAP in Europa niet aanslaat

Hoe komt het toch dat WAP in Japan een groot succes is, en in Europa maar niet van de grond wil komen? Zijn Japanse mobiele bellers nou zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een derde van de Japanse consumenten gebruikt een van de Japanse mobiele internetdiensten, terwijl nog geen twee procent van de Europese consumenten dat doet. Hoe dat komt? Volgens Forrester Research ligt het aan de Europese operators. Voor een groot deel zijn de verhalen in Japan en Europa hetzelfde. 58 Procent penetratie van de mobiele telefoon in Japan tegen 65 procent; met SMS als populairste applicatie, gevolgd door beltonen, het downloaden van beeld en nieuws- weer- en sportinformatie.

related partner content for mobile comes here

Dat het gebruik van mobiel internet in Europa zo achter loopt bij Japan heeft drie redenen, volgens Forrester. Japan heeft veel betere netwerken, waardoor mobiel internet vanaf het begin een snelle, heldere dienst was. In Europa geeft SMS die ervaring, maar WAP bepaald niet. Verder dicteren in Japan de operators de standaard voor de handsets, en niet zoals in Europa de fabrikanten. Daardoor zijn alle telefoons even geschikt en handig in gebruik. Tot slot moedigen de Japanse operators een open uitwisseling van content aan, die gemarket wordt via massamedia, telefoonwinkels en demonstraties op straat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in