Overslaan en naar de inhoud gaan

‘MKB-sites schadelijk voor eigen bedrijf’

Veel websites van middelgrote en kleine ondernemingen blijken op een groot aantal punten hun doel te missen en zelfs een negatief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit stelt het bedrijft Arthur James, 'the website company' uit Almere, na recent onderzoek binnen het MKB. Het Nederlandse MKB is in Europa koploper in de wil om de internetomgeving te benutten voor haar ondernemingsdoelen en bedrijfsprocessen. Veel MKB-bedrijven hebben een website en een kwart biedt ook mogelijkheden voor vormen van e-commerce. Maar er dreigt voor veel MKB-bedrijven ook een groot risico. Onderzoek van Arthur James, uitgevoerd door studenten van de IT academie uit Amsterdam, toont aan dat de meerderheid van de websites beneden de maat is. De gebruiksvriendelijkheid ervan is vaak slecht, de informatie is vaak verouderd en nieuwsrubrieken zijn niet aangevuld. Zo verliest de website haar functie. Tot slot is meestal niet aangegeven wat het doel van de website is, bijvoorbeeld ten aanzien van inhoud en doelgroep. Klanten rekenen een onderneming steeds meer af op de ervaring die ze met de site hebben. Dit geldt zowel voor consumenten als voor business-to-business klanten. In gelijke mate speelt hier het risico op de arbeidsmarkt (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in