‘MKB-sites schadelijk voor eigen bedrijf’


Dit stelt het bedrijft Arthur James, 'the website company' uit Almere, na recent onderzoek binnen het MKB. Het Nederlandse MKB is in Europa koploper in de wil om de internetomgeving te benutten voor haar ondernemingsdoelen en bedrijfsprocessen. Veel MKB-bedrijven hebben een website en een kwart biedt ook mogelijkheden voor vormen van e-commerce. Maar er dreigt voor veel MKB-bedrijven ook een groot risico. Onderzoek van Arthur James, uitgevoerd door studenten van de IT academie uit Amsterdam, toont aan dat de meerderheid van de websites beneden de maat is. De gebruiksvriendelijkheid ervan is vaak slecht, de informatie is vaak verouderd en nieuwsrubrieken zijn niet aangevuld. Zo verliest de website haar functie. Tot slot is meestal niet aangegeven wat het doel van de website is, bijvoorbeeld ten aanzien van inhoud en doelgroep. Klanten rekenen een onderneming steeds meer af op de ervaring die ze met de site hebben. Dit geldt zowel voor consumenten als voor business-to-business klanten. In gelijke mate speelt hier het risico op de arbeidsmarkt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid