Overslaan en naar de inhoud gaan

Crisis zet merkbeleving centraal

De huidige economische recessie laat ook de marketingbranche niet onberoerd. Hoe is de stemming onder de vakgenoten? Het blad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Anders dan de bedrijfsleiders zijn de marketingmanagers behoorlijk nerveus geworden van de recente ontwikkelingen in de markt, zo blijkt uit de jaarlijkse stemmingsbarometer van Absatzwirtschaft. Ziet van de algemeen managers nog bijna de helft de toekomst met vertrouwen tegemoet, minder dan tien procent van de marketingchefs gelooft dat het in 2002 beter zal gaan met de conjunctuur.

related partner content for mobile comes here

Toegespitst op het merkenbeleid levert deze stemming enerzijds een beeld op van spaarzaamheid, anderzijds toch ook van 'voorbereiden op betere tijden'. Dat betekent zoeken naar nieuwe ideeën, deze uittesten en ondertussen hopen op een innovatieve doorbraak. En ondanks de crisis zet 58 procent van de marketingmanagers in op 'merkbeleving' als hét thema voor 2002. Met andere woorden: de uitstraling van het merk en de 'klantnabijheid' zijn belangrijker dan ooit. Daarmee is ook het geïntegreerd gebruik van marketinginstrumenten weer uiterst actueel. En in plaats van om snelle hap-snapacties, steeds meer nadruk op de fun-factor en brandleadership, gaat het weer om 'inzicht in de materie', 'luisteren en kijken naar de consument' en 'eerst denken en dan pas doen'.

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in