Crisis zet merkbeleving centraal
Anders dan de bedrijfsleiders zijn de marketingmanagers behoorlijk nerveus geworden van de recente ontwikkelingen in de markt, zo blijkt uit de jaarlijkse stemmingsbarometer van Absatzwirtschaft. Ziet van de algemeen managers nog bijna de helft de toekomst met vertrouwen tegemoet, minder dan tien procent van de marketingchefs gelooft dat het in 2002 beter zal gaan met de conjunctuur.
Toegespitst op het merkenbeleid levert deze stemming enerzijds een beeld op van spaarzaamheid, anderzijds toch ook van 'voorbereiden op betere tijden'. Dat betekent zoeken naar nieuwe ideeën, deze uittesten en ondertussen hopen op een innovatieve doorbraak. En ondanks de crisis zet 58 procent van de marketingmanagers in op 'merkbeleving' als hét thema voor 2002. Met andere woorden: de uitstraling van het merk en de 'klantnabijheid' zijn belangrijker dan ooit. Daarmee is ook het geïntegreerd gebruik van marketinginstrumenten weer uiterst actueel. En in plaats van om snelle hap-snapacties, steeds meer nadruk op de fun-factor en brandleadership, gaat het weer om 'inzicht in de materie', 'luisteren en kijken naar de consument' en 'eerst denken en dan pas doen'.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid