Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold heeft zes prioriteiten voor groei

Topman Dick Boer van Ahold heeft woensdag zes strategische prioriteiten genoemd waarmee het bedrijf de komende jaren de beoogde groei moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering zei Boer de omzet te willen verhogen door meer aandacht voor de klant en meer inzicht in het koopgedrag. Ook wil hij het aanbod voortdurend verbreden en vernieuwen, onder meer door nieuwe formules en nieuwe technologie. De ceo zei bovendien te willen groeien in nieuwe markten, onder meer door actief op zoek te gaan naar overnames.

related partner content for mobile comes here

Boer meldde ook zich aan te sluiten bij de strategische keuzes van zijn voorgangers. ´Ahold ligt op koers.' In 2009 kondigde Ahold onder de vorige topman, John Rishton, zijn nieuwe strategie aan: op eigen kracht en door overnames groeien in de bestaande en in nieuwe aangrenzende markten.

Om te kunnen investeren in groei kijkt Boer ook naar vereenvoudiging van de activiteiten en verlaging van de kosten. De vijfde prioriteit is volgens hem ´maatschappelijk verantwoord ondernemen'. ´Wij willen een bijdrage leveren aan de gezondheid en het welzijn van onze klanten.' Als laatste prioriteit noemde Boer het ontwikkelen van het eigen personeel. Hij zei onder meer de diversiteit binnen de organisatie te willen vergroten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in