Advertenties recruitment stabiliseren
Het aantal advertenties van de wervings- en selectiebureaus tot en met augustus 2002 zit op 81 procent van het volume van 2001. Met nog een kwartaal in het verschiet verwacht de OAWS, brancheorganisatie voor de wervings-, search- en selectiebureaus in Nederland, dat de advertentiemarkt op ongeveer hetzelfde niveau zal uitkomen als 2001. Het aantal advertenties zal mogelijk het niveau overtreffen van 2001, maar voor het aantal ingekochte millimeters door de wervings- en selectiebureaus zal de markt nauwelijks groeien. Dit blijkt onder andere uit cijfers van PAR, database voor personeelsadvertenties, die de personeelsadvertenties registreert in alle media. Er heeft een verschuiving plaatsgevonden van de reguliere advertenties in landelijke dag- en vakbladen naar internet. Een plaatsing van een advertentie op internet is goedkoper dan een plaatsing in de dag- en vakbladen, terwijl het bereik vergelijkbaar is. Door dit kostenaspect is het volume van millimeters en aantallen vacatures in dag- en vakbladen teruggelopen. De advertentiemarkt voor de dag- en vakbladen zit in augustus voor de verkochte millimeters op slechts 65 procent van het volume van 2001. Voor de aantallen vacatures is dit 70 procent. Dus voor één vacature werd volstaan met een kleinere advertentie. Naar alle waarschijnlijkheid zal het aantal geplaatste vacatures in alle media (dus ook internet) voor 2002 het aantal van 2001 overtreffen, verwacht OAWS. Dit terwijl hier naar verwachting minder millimeters voor gebruikt zullen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid