Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe programmering SBS 6 loopt slecht

De nieuwe programmering in de vroege avond (18.30-20.30 uur) van familiezender SBS6 scoort slecht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zender rommelde de eerste drie weken van de nieuwe programmering (2 tot en met 20 september) op weekdagen met een wisselende programmering, waar onder JAG, Stem van Nederland, Ushi en Van Dijk, Darts en tot voor kort Louter Lenferink. Bovendien vertonen de kijkdichtheid en het zenderaandeel een zwabberkoers met een dieptepunt op vrijdag 20 september. Op die avond was de kijkdichtheid 0,7 en het marktaandeel 4,1. De eerste twee weken van de nieuwe programmering bedroeg de gemiddelde kijkdichtheid van SBS6 nog 1,5 in de doelgroep 20-49 en de derde week 1,3. HMG’s familiezender RTL4 presteert in de vroege avond niet alleen aanzienlijk hoger, de koers van marktaandeel en kijkdichtheid laten ook een stijgende lijn zien. De eerste twee weken van september zijn de gemiddelde kijkdichtheden 5 en de derde week 5,8.

related partner content for mobile comes here

Ook de marktaandelen van beide zenders vertonen grote verschillen. De week van 2 tot en met 6 september was het marktaandeel bij SBS6 slechts 7,9 en die bij RTL4 bedroeg 22,3. In de derde week van september bedroegen de marktaandelen 21,8 (RTL4) en 5,7 (SBS6). De slechte score heeft al geresulteerd in het sneuvelen van het programma Louter Lenferink. Volgens Dennis Nieuwendijk, rtv-director van Media Planning Nederland, is dat ‘een teken van paniek’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in