Overslaan en naar de inhoud gaan

(Adfo Cannes) 5 vragen aan Sven Huberts (Isobar)

Sven Huberts is regional managing director voor Isobar in de Azië-Pacific regio. Hoe kijkt hij naar de ontwikkelingen in de creatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

1. Welke ontwikkeling in de industrie is je het meeste bijgebleven, van het afgelopen jaar?

related partner content for mobile comes here

De grootste ontwikkeling is hoe het concurrentieveld aan het veranderen is. Denk aan alle nieuwe spelers zoals de consultancy- en technologiebedrijven die andere posities aan het innemen zijn binnen het vakgebied. Volg de acquisities en kijk goed naar de make-up van de holding bedrijven en je krijgt een goed beeld waar de verschuivingen plaatsvinden. Ik denk dat we oprecht kunnen spreken van een nieuwe renaissance in het vak.

2. Hoe vind je het met de industrie gaan? Op welke terreinen laat de branche (nog) te veel liggen, kunnen ‘wij’ de wereld eigenlijk wel veranderen? (Of is dat laatste al achterhaald en zo ja, is dat teleurstellend of een zegen?)

Ik hoor nog te veel traditionele bureaus en of mediabureaus zeggen dat ze meer digitaal moeten zijn of dat ze zich bij start-ups aan willen sluiten om meer met innovatie te doen. Wanneer je daar nog over aan het nadenken bent dan is het vrij snel een game-over verhaal. Creatief gebruik van digital moet de motor van je bedrijf zijn. Dat is een uitdaging voor veel bedrijven met legacy, ze zullen zeggen dat ze hun geld met andere dingen verdienen. Van die houding worden ze langzaam waarin ze uiteindelijk keihard wordt ingehaald. Ik vind de huidige shake-up daarom erg gezond.

Het grote wapen om de wereld te veranderen? Dat blijft in mijn ogen nog steeds verankerd zitten in creativiteit. Uiteindelijk moeten we nog steeds de hart en geest veroveren van de consument. Technologie helpt maar zal nooit de vervanger zijn.

3. Wat zijn je drie favoriete cases in Cannes en waarom? Waar gaan de winnende cases dit jaar het verschil op maken?

Wifi Alarm - Toegepaste innovatie op een bestaand product.

 

Geico FastForward (Lake) - Humor, satire en bang on insight -

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

=/_ajax/archive/?action=arc_work%26value=23449%26rndm=168">Nameless Paints (Dentsu) - Een goede kanshebber van eigen stal waar ik stiekem best wel een beetje trots op ben. Groots in gedragsverandering, waarin product innovatie helpt het merk verhaal te vertellen.

=/_ajax/archive/?action=arc_work%26value=23449%26rndm=168">

 

De winnende cases in Cannes laten op hun manier zien hoe ze de zeitgeist op een unieke manier weten vast te pakken of hebben kunnen veranderen dmv de invloed van communicatie, product innovatie en interactie.

4. Cannes goochelt nogal eens met categorieën, hoe kijk je daarnaar? Wat zegt het over het festival? 

Als de industrie met ramp tempo veranderd moet Cannes mee :-) Ik vind de ontwikkelingen binnen health, entertainment en innovatie een goede progressie.

5. Vanuit Nederlands oogpunt: wat denk je dat we kunnen verwachten in Cannes?

Ik vond het werk voor erg goed.

 

Meer lezen over Cannes Lions 2016? Bekijk

In het Cannes-nummer van Adformatie dat over 2 weken verschijnt staat een groot interview met Sven Huberts over zijn bliksemcarrière in het moderne Azië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in