Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro herpositioneert zichzelf

De ABN Amro is vorige week gestart met een nieuwe campagne die het sluitstuk is van een herpositionering. ‘De tijd is rijp om onze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We wilden een positionering die laat zien wat we kunnen en die ingaat op hoe de klant over ons denkt en wat hij van ons verwacht. Daarom hebben we een jaar een proces doorlopen waarin wij intensief hebben gekeken waar het merk ABN Amro in de ogen van klanten en medewerkers voor staat.’Het bleek dat de ABN Amro staat voor ‘een toonaangevende, professionele en vernieuwende bank met een sterke eigen identiteit.’

related partner content for mobile comes here

Interne strubbelingen
Over het imago van de bank, zegt Shankaranayanan: ‘We zijn een zakelijke no-nonsense bank, zonder dat we kil zijn. Het is de combinatie van lef, passie en doorzettingsvermogen enerzijds en kennis en begrip anderzijds.
Na de zelfverzekerde, ietwat arrogante campagne uit de jaren negentig met het begrip ‘Dé Bank’ volgde rond de millenniumwisseling een moeilijke tijd voor de bank, medewerkers én klanten. Daarna volgde een minder succesvolle campagne die volledig overstemd werd door de interne strubbelingen binnen de bank. De reorganisatie is nog maar net afgerond en nu komt dus al de nieuwe positionering.
De marketingdirecteur: ‘We hebben zware personele en organisatorische wijzigingen gekend en ook het tijdsbeeld is toch echt anders geworden dan in de jaren negentig. In zo’n tijd paste de toon van De Bank-campagne niet meer. We moesten wel wat anders.’
Vanaf 1 mei gaat de bank zich profileren als een bank voor klanten die iets willen bereiken. De nieuwe pay off is dan ook geworden: ‘Het begint met ambitie’.
Vorige week is de nieuwe campagne van start gegaan met billboards, deze week volgen tv en print, er komt onder andere een spread in de dagbladen. De campagne is gemaakt door PPGH/JWT.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in