Overslaan en naar de inhoud gaan

E-commerce in Frankrijk boomt

In Frankrijk was 2002 een absoluut topjaar qua e-commerce. Zowel het aantal transacties als de online omzet groeide onstuimig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Frankrijk is het aantal online aankooptransacties met 47% gestegen van 6,8 miljoen in 2001 naar 10 miljoen in 2002. Het laatste kwartaal van 2002 – de periode dus met het feestdagenfestijn - kende zelfs een groei van 63% ten opzichte van het laatste kwartaal van 2001. In dit kwartaal groeide de online-omzet met 64%. Het aantal kopende internautes is in 2002 met een miljoen toegenomen: 5,3 internetgebruikers kochten iets, en dat is maar liefst 30% van de totale Franse internetpopulatie. Het aantal kopers is zelfs sneller gestegen (+ 26%) dan het aantal gebruikers (+ 15%). Snel groeiende koopgroepen zijn onder meer vrouwen (+ 54%) en huishoudens met hoge inkomens (+ 61%).
Genoeg om over te juichen dus, ook voor e-commercers zelf natuurlijk. De omzet van laredoute.fr is vorig jaar met 120% gestegen naar € 85 mln. De omzet van fnac.com is gestegen met 55%, die van mistergooddeal.com met 100%, die van surcouf.com (een Fnac-dochter) en Nomatica met 150%. De website van de Franse spoorwegen - voyages-sncf.com – realiseerde een omzetgroei van 68% naar € 272 mln. De site boekte een nettowinst van € 1,3 mln. en is daarmee volgens de SNCF de eerste rendabele e-commercesite in Frankrijk.

related partner content for mobile comes here

Bron: Stratégies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in