Overslaan en naar de inhoud gaan

Chipknip burgert traag in

Hoewel inmiddels driekwart van de Nederlanders (76%) een chipknip heeft, wordt er nog steeds erg weinig gebruik van gemaakt. Bovendien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een groot deel van de Nederlanders loopt nog steeds niet warm voor de chipknip. Mogelijk verlies of diefstal, geen inzicht in het saldo en ontbreken van een pincode, waardoor de kaart ook makkelijk door anderen kan worden gebruikt, worden vaak als nadelen genoemd. 76 Procent van de Nederlanders heeft inmiddels een chipknip, maar van de groep 65 en ouder is dat 66 procent. Jongere, die relatief vaker een chipknip hebben, gebruiken hem het minst. 45 Procent geeft aan hem nooit te gebruiken. 61 Procent ziet de chipknip vooral als betaalmiddel voor parkeermeters. Slechts 5 procent gebruikt hem ook in de supermarkt.

related partner content for mobile comes here

De Nederlander is trouwens ook nog steeds conservatief met creditcard-gebruik. 44 Procent heeft er één (was 42 procent in 2000), maar ongeveer 20 procent zegt hem echt alleen in noodgevallen te gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in