Nu ook kinderen ingezet als reclamemedium
Het gaat om logo’s van merken die op het voorhoofd van de kinderen wordt ‘geprint’, en die zo’n 24 uur zichtbaar blijven. Nadien is de inkt, waarmee het adverterende logo is afgedrukt, eenvoudig met water afwasbaar. ‘De kinderen merken er zelf niets van, maar zorgen er wel voor, dat de boodschap een flink bereik genereert’, aldus initiatiefnemer M. Broekema van Fore-Ad.
De kinderen kunnen niet separaat worden ingezet, maar in een hele klas van (gemiddeld) zo’n 25 leerlingetjes. Broekema verwacht een flinke belangstelling van basisscholen, omdat deze vaak met financiële problemen kampen en middels (een deel van de) opbrengst wat extra inkomsten genereren. Een rondje Fore-Ad (een klas) kost 1675,- euro voor 24 uur. De eerste adverteerder die van het nieuwe netwerk gebruik maakt, is een Almeerse speelgoedzaak.
Het nieuwe kindermedium is niet overal in goede aarde gevallen. Woordvoerder J. Groenink van de SP in de Almeerse gemeenteraad heeft aangekondigd verzet aan te zullen tekenen. ‘Wij vrezen dat andere noodlijdende basisscholen dit onzalige idee zullen overnemen’, aldus de woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid