Overslaan en naar de inhoud gaan

Nu ook kinderen ingezet als reclamemedium

Vanaf volgende week kunnen marketeers nu ook kinderen op de basisschool inzetten als reclamemedium. Basisschool De Springschans in Almere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om logo’s van merken die op het voorhoofd van de kinderen wordt ‘geprint’, en die zo’n 24 uur zichtbaar blijven. Nadien is de inkt, waarmee het adverterende logo is afgedrukt, eenvoudig met water afwasbaar. ‘De kinderen merken er zelf niets van, maar zorgen er wel voor, dat de boodschap een flink bereik genereert’, aldus initiatiefnemer M. Broekema van Fore-Ad.
De kinderen kunnen niet separaat worden ingezet, maar in een hele klas van (gemiddeld) zo’n 25 leerlingetjes. Broekema verwacht een flinke belangstelling van basisscholen, omdat deze vaak met financiële problemen kampen en middels (een deel van de) opbrengst wat extra inkomsten genereren. Een rondje Fore-Ad (een klas) kost 1675,- euro voor 24 uur. De eerste adverteerder die van het nieuwe netwerk gebruik maakt, is een Almeerse speelgoedzaak.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe kindermedium is niet overal in goede aarde gevallen. Woordvoerder J. Groenink van de SP in de Almeerse gemeenteraad heeft aangekondigd verzet aan te zullen tekenen. ‘Wij vrezen dat andere noodlijdende basisscholen dit onzalige idee zullen overnemen’, aldus de woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in