Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwarte Piet-voorvechters vluchten van Bol.com naar Coolblue, maar tevergeefs

Ook de blauworanje webwinkel sluit zich aan bij het beleid van Bol.com.
Geen Zwarte Piet bij Coolblue, maar nog wel Pieter Zwart uiteraard
Geen Zwarte Piet bij Coolblue, maar nog wel Pieter Zwart uiteraard
Geen Zwarte Piet bij Coolblue, maar nog wel Pieter Zwart uiteraard
Geen Zwarte Piet bij Coolblue, maar nog wel Pieter Zwart uiteraard

Bol.com maakte gisteren bekend dat het geen producten meer in zijn collectie opneemt die worden verkocht onder de noemer 'Zwarte Piet'. Ook gebruikt het in zijn teksten alleen nog maar Piet, zonder Zwarte ervoor.

related partner content for mobile comes here

Bol.com stelt dat iedereen zich bij de webwinkel welkom moet voelen en dat ‘gaat niet samen met een assortiment dat aanzet tot discriminatie/haat en daardoor als kwetsend wordt ervaren'.

De webwinkel was niet schuchter om mensen die daarover klaagden op sociale media een duidelijk antwoord te geven.

 

Een aantal boze Bol.com-klanten besloot met de voeten te stemmen.

 

 

Maar helaas voor hen. Coolblue blijkt er precies hetzelfde in te staan.

 

 

Het leverde de blauworanje webwinkel de nodige steunbetuigingen, maar geen glimlach op uit de groep ‘Boos op Bol.com’.

 

De Zwarte Piet-activisten zijn niet voor een gat te vangen en kondigen al een nieuwe move aan, op weg naar een nieuwe teleurstelling.

Lees ook: Bol.com geeft een hoop tegengas aan boze klanten op Twitter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in