Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G verhoogt advertentiebudget voor het eerst in vier jaar

Goede prestaties van grootste adverteerder ter wereld in coronatijd.
PG
© 123RF
PG
© 123RF

Het was de eerste jaarlijkse stijging sinds 2016, ondanks het begin van de coronapandemie die in maart begon. Het verhogen van het advertentiebudget is een belangrijk signaal, omdat P&G wereldwijd volgens cijfers uit 2019 de grootste adverteerder is.

Daarnaast schroefde P&G net als bijvoorbeeld Unilever de afgelopen jaren het reclamebudget terug. Zo besloot het concern in 2017 100 miljoen dollar minder aan online advertenties te besteden. Zo luidde marketeer Marc Pritchard in 2017 de noodklok over het gebrek aan transparantie in online advertising
.

Besparingen bureaus

Hoewel P&G dus nu de advertentiebestedingen omhoog gooit, blijft het wel bezuinigen op bureaus, productiekosten en kosten rond adverteren. Die trend is er ook sinds 2017 en zet nu door.

Ceo David Taylor hamerde er in een toelichting op dat het belangrijk is om in deze tijd te blijven adverteren. ‘Ons doel is een superieure merkboodschap te communiceren. Onze advertenties zijn niet alleen creatief, maar vooral ook effectiever geworden.’

Omzet en winst

Procter & Gamble zag in het afgelopen kwartaal – midden in de lockdown - zowel de omzet als winst stijgen. In de meeste segmenten groeiden de volumes. Ook de prijzen ontwikkelden zich goed. Maar P&G had ook last van een valutaire tegenwind.

In het afgelopen boekjaar steeg de omzet met 5 procent naar 71 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in