Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoek de verschillen

‘Sportief Baasje’ ‘Na zessen: vechtsporter’ Twee koppen in twee bladen over een en dezelfde persoon: Rob van Hoof,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Sportief Baasje’
‘Na zessen: vechtsporter’
Twee koppen in twee bladen over een en dezelfde persoon: Rob van Hoof, directeur van telegram.nl. Zowel , het huisblad van VNO/NCW, als Quote kwam deze week met een bijna identiek portret en bijna identieke foto’s van Van Hoof. Een soort ‘zoek de verschillen’: zijn trainingsbroek is het in ieder geval niet, da’s dezelfde in beide bladen. In Forum draagt Van Hoof wel een Adidas-shirtje met korte mouwen en is hij brildragend. In Quote niet meer en staat hij er iets stoerder bij met wit hemdje, in Amerika overigens bekend als wife beater-shirt.

related partner content for mobile comes here

Beide bladen dachten een aardige keuze te hebben gemaakt met Van Hoof. Een ondernemer die vijftien jaar niets aan sport deed en veranderde van bankhangende chipseter in een gedreven liefhebber van vechtsporten. Altijd goed voor een human interest-stukkie.
‘Nee we wisten niet dat het ook in Quote zou verschijnen, ik zag het net ook pas, zegt Remko Ebbers van Forum:‘De redactie is door Van Hoof benaderd, het leek ons wel aardig. Ach, dat Quote een soortgelijk stukje heeft. Er verschijnen ieder dag stukken in de media over dezelfde onderwerpen. Wij zijn er niet ondersteboven van.’
Mirjam van den Broeke, Quote, vertelt dat ze in hoge tijdnood zat en daarom Van Hoof heeft gevraagd, 'die zichzelf al eerder had aangemeld voor deze rubriek.Het was misschien wel netjes van hem geweest als hij had gemeld dat hij op soortgelijke wijze in een ander tijdschrift zou worden geportretteerd.' Van den Broeke ligt er verder 'niet wakker van hoor.Hij is kennelijk gewoon een handige jongen die zijn eigen pr goed op orde heeft.'
De handige Van Hoof zelf meent zich aanvankelijk te herinneren dat zijn bedrijf door beide bladen was benaderd, maar stelt dat bij als hij de verklaringen van Quote en Forum hoort. ‘Waarschijnlijk is het via mijn secretaresse gegaan.’ Van een welbewuste ingestoken pr-actie is in ieder geval geen sprake. Het is toevallig zo gelopen. Toch wel met een aardig resultaat, zo twee keer met karatetrap paginavullend in beeld. Onverdeeld blij is Van Hoof er desondanks niet mee. ‘Er staat een aantal storende fouten in het stuk in Forum, onder meer de bedrijfsnaam die is verbasterd tot Telewinkel.nl. Of ik het niet meer gelezen heb? Nee, de redacteur was consequent in zijn fout en heeft het ook naar telewinkel.nl gemaild. Ik heb het nooit gezien. Jammer, want daardoor is het wel een beetje nutteloos geweest allemaal.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in