Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Donor, ja of nee’ permanent op Hyves

Sinds maandag hebben alle Hyvers de mogelijkheid om in hun profiel aan te geven of zij wel of geen orgaandonor zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is volgens de initiatiefnemers de eerste aanpassing van het profiel van de gebruiker voor een maatschappelijk doel sinds de oprichting van Hyves in 2004. Naast gegevens als naam, leeftijd, woonplaats en opleiding staat in het profiel van ruim 9,5 miljoen Hyvers voortaan ook 'donor: ja' of 'donor: nee'. Hyves is hiermee officieel partner van de landelijke . Deze campagne roept mensen op om een keuze te maken over orgaandonatie, en deze keuze vast te leggen in het Donorregister.

related partner content for mobile comes here

Hyves en de JaofNee-campagne hebben samen een gepersonificeerd Hyves-gadget ontworpen rond de vraag: 'Als je iemands leven kan redden, zou je dat dan doen: ja of nee?' In deze gadget zien Hyvers hun eigen naam en foto terug, zodat de vraag persoonlijk aan hen wordt gesteld. Via de gadget kan iedereen zich ook direct online als donor registreren.

Er kunnen veel meer patiënten worden geholpen als meer mensen in Nederland Ja zeggen tegen orgaandonatie. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de mensen die niet geregistreerd staan als orgaandonor, wel positief staat tegenover orgaandonatie. Samen met partners als Hyves en via uitgebreide voorlichting en acties hopen de initiatiefnemers (diverse gezondheidsfondsen en het ministerie van VWS) van de campagne ‘Nederland zegt Ja’ het aantal donoren in Nederland te verhogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in