‘Donor, ja of nee’ permanent op Hyves


Het is volgens de initiatiefnemers de eerste aanpassing van het profiel van de gebruiker voor een maatschappelijk doel sinds de oprichting van Hyves in 2004. Naast gegevens als naam, leeftijd, woonplaats en opleiding staat in het profiel van ruim 9,5 miljoen Hyvers voortaan ook 'donor: ja' of 'donor: nee'. Hyves is hiermee officieel partner van de landelijke JaofNee-campagne. Deze campagne roept mensen op om een keuze te maken over orgaandonatie, en deze keuze vast te leggen in het Donorregister.
Hyves en de JaofNee-campagne hebben samen een gepersonificeerd Hyves-gadget ontworpen rond de vraag: 'Als je iemands leven kan redden, zou je dat dan doen: ja of nee?' In deze gadget zien Hyvers hun eigen naam en foto terug, zodat de vraag persoonlijk aan hen wordt gesteld. Via de gadget kan iedereen zich ook direct online als donor registreren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr kunnen veel meer patiënten worden geholpen als meer mensen in Nederland Ja zeggen tegen orgaandonatie. Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de mensen die niet geregistreerd staan als orgaandonor, wel positief staat tegenover orgaandonatie. Samen met partners als Hyves en via uitgebreide voorlichting en acties hopen de initiatiefnemers (diverse gezondheidsfondsen en het ministerie van VWS) van de campagne ‘Nederland zegt Ja’ het aantal donoren in Nederland te verhogen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid