Hbo+ houdt van een avontuurlijke werkgever


Waarden en drijfveren worden steeds belangrijker voor hbo’ers en WO’ers in de oriëntatie op een werkgever en vice versa, want hieruit volgt het gedrag. Daarom matcht werkenbijmerken.nl werkgevers en potentiële werknemers op waarden en drijfveren en hoe deze tot uiting komen in de bedrijfscultuur en het werkgeversmerk.
Werkenbijmerken.nl identificeert en karakteriseert werkgevers en werkzoekenden op basis van een de volgende acht werkgeverstyperingen en bijbehorende kernwaarden. Tussen haakje de voorkeur van hoger opgeleiden voor dit type werkgever.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS1. Rebelse werkgevers (13%)
2. Vrolijke werkgevers (11,7%)
3. Ondersteunende werkgevers (12,3%)
4. Helpende werkgevers (13,6%)
5. Glorieuze werkgevers (13,5%)
6. Avontuurlijke werkgevers (16%)
7. Leidende werkgevers (9,5%)
8. Perfectionistische werkgevers (10,4%).
Verder blijkt uit de Monitor dat een zogeheten marktcultuurgedreven organisatie (focus op doelstellingen, marktaandeel, concurrenten verslaan) relatief het laagst scoort (22%) en de zogeheten familiecultuur (focus op betrokkenheid, inzet, ontwikkeling) het hoogst (29%).
De Employer Brand Monitor van werkenbijmerken.nl zal eens per kwartaal verschijnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid