Overslaan en naar de inhoud gaan

Hbo+ houdt van een avontuurlijke werkgever

De match tussen de waarden en drijfveren van een werkzoekende en die van de organisatie is in de toekomst beslissend in de strijd om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarden en drijfveren worden steeds belangrijker voor hbo’ers en WO’ers in de oriëntatie op een werkgever en vice versa, want hieruit volgt het gedrag. Daarom matcht werkenbijmerken.nl werkgevers en potentiële werknemers op waarden en drijfveren en hoe deze tot uiting komen in de bedrijfscultuur en het werkgeversmerk.

related partner content for mobile comes here

identificeert en karakteriseert werkgevers en werkzoekenden op basis van een de volgende acht werkgeverstyperingen en bijbehorende kernwaarden. Tussen haakje de voorkeur van hoger opgeleiden voor dit type werkgever.

1. Rebelse werkgevers (13%)

2. Vrolijke werkgevers (11,7%)

3. Ondersteunende werkgevers (12,3%)

4. Helpende werkgevers (13,6%)

5. Glorieuze werkgevers (13,5%)

6. Avontuurlijke werkgevers (16%)

7. Leidende werkgevers (9,5%)

8. Perfectionistische werkgevers (10,4%).

Verder blijkt uit de Monitor dat een zogeheten marktcultuurgedreven organisatie (focus op doelstellingen, marktaandeel, concurrenten verslaan) relatief het laagst scoort (22%) en de zogeheten familiecultuur (focus op betrokkenheid, inzet, ontwikkeling) het hoogst (29%).

De Employer Brand Monitor van werkenbijmerken.nl zal eens per kwartaal verschijnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in