Overslaan en naar de inhoud gaan

Wieden+Kennedy Amsterdam weerlegt kritiek op Facebook

In een campagne voor de Duitse markt delen gebruikers hun vragen en zorgen over het medium
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Facebook lanceert een crossmediale campagne in Duitsland, waarin het platform uitlegt hoe mensen zich het platform eigen kunnen maken.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe functies en zorgen

Sinds het begin van Facebook in 2004 is er een hoop veranderd. Op Facebook leggen mensen contact met elkaar en delen ze zaken die voor hen belangrijk zijn. Maar in twaalf jaar tijd zijn er een hoop functies bij gekomen. Daarnaast maken mensen zich zorgen over zaken als privacy. In de nieuwe campagne legt Facebook welke functies je kunt inschakelen om je op je gemak te voelen op het platform.

Misvattingen

In de campagne weerlegt Facebook een paar misvattingen over het medium. Bureau Wieden+Kennedy vroeg aan zo’n 800 Duitsers om in een filmpje te vertellen hoe zij denken over Facebook. Van deze filmpjes maakte het bureau vijf tv-spots, posters en online video’s.

;Share&;

In elke uiting zie je een vraag over Facebook en een Facebookfunctie die de ervaring van de gebruiker kan verbeteren. Zo vertellen gebruikers dat ze het vervelend vinden dat iedereen alles kan zien wat zij posten. Aan het eind van het filmpje zie je hoe je kunt zorgen dat jouw post alleen zichtbaar is voor bepaalde vrienden.

;Unfollow&;

Credits

Executive Creative Director: Mark Bernath, Eric Quennoy

Creative Director: Szymon Rose, Daniel Schaefer

Art Director: Irene Kugelmann, Riccardo Rachello

Copywriter: Mohamed Diaa

Filmproductie: Radical Media

Director: Ralf Schmerberg

Executive Producer: Ben Schneider

Editing company: Crosshill studios

Editor: Bobby Good

Audio post: Wave

Muziek: Extreme Music / Premium Beat / Bruton Music / Audionetwork / Hummingbird Music

Post production: Glassworks Amsterdam

Print production: Aprilmay

Photographer: Katharina Poblotzki @ Soothing Shade Berlin

Executive Producer: Christian Jacks

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in