Overslaan en naar de inhoud gaan

Leendert Bikker wordt nieuwe directeur communicatie Rabobank

Opmerkelijke overstap van ondernemer naar financiële 'corporate'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Leendert Bikker wordt de nieuwe directeur Communicatie bij de Rabobank. Hij gaat per 1 januari 2017 aan de slag. De bank bevestigt de komst van Bikker, maar wil er nog geen toelichting op geven. ‘Op 1 december brengen we meer over zijn komst naar buiten’, aldus woordvoerder Hendrik Jan Eijpe.

related partner content for mobile comes here

Leendert Bikker volgt bij de Rabobank Pim Mol op, die sinds juli 2014 als directeur communicatie en corporate affairs, na het Libor-schandaal ter handen nam.

Wat er met Mol, die geen communicatieachtergrond heeft, zal gebeuren is nog onduidelijk. ‘Ook daarover zullen we in december meer naar buiten brengen’, aldus Eijpe.

Rotterdams

De overstap van Bikker is opmerkelijk. Hij was in de jaren ’90 een van de gezichtsbepalende ondernemers in de PR-wereld met zijn Rotterdamse Bikker Communicatie Groep. In 1999 verkocht hij dit aan Euro RSCG Worldwide in New York, waarvan hij tot 2004 lid van de Raad van Bestuur was.

Daarna richtte hij onder meer communicatiebureau Branson & Guevara op en  startte samen met zijn zoon Bas het commerciële airtaxi-bedrijf in Europa, BIKKAIR B.V. te Rotterdam.

Daarnaast vulde Bikker veel tijd met bestuurs- en nevenfuncties, en was hij betrokken bij de pogingen om de World Expo in 2025 naar Rotterdam te halen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in