Waarom reageert de horeca niet?
Las van de week in één van de landelijke dagbladen een artikel waarin de Nederlandse horeca zich bekreunde over de slechte zomer.
Juni was wel aardig, maar juli en augustus helemaal naadje. Toen het in september eindelijk goed weer werd was iedereen weer aan het werk of naar school. Hemeltergend slechte omzetten dus.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBovendien, zo zei één van de geïnterviewden, zorgt de gezondheidstrend ervoor dat mensen veel vaker een salade bestellen dan een bord frites met kroketten, en fristi of spa in plaats van een biertje. Terwijl er aan de volle borden en alcoholische dranken natuurlijk veel meer te verdienen valt.
Daar snap ik dus niks van. Je gaat je toch niet lopen beklagen dat de consument niet wil eten wat je op de kaart hebt staan! Dat die uit Amerika overgewaaide 'health craze' inmiddels ook in Nederland flink is aangeslagen kan onderhand niemand meer ontgaan. Fmcg fabrikanten (de handige, tenminste) spelen er steeds meer op in met gezondere producten, of in elk geval producten die dat claimen.
Waarom is de horeca zo traag? Bij de meeste cafetaria's is het 'broodje gezond' nog steeds het enige zogenaamd 'gezonde' wat je kunt bestellen, maar iedereen weet dat de saus die daar overheen gaat elk vermeend effect van de erop gekwakte sla en tomaat direct weer teniet doet, en dat de vette kaas ook niet echt in de categorie gezond valt.
Waarom niet allang een veel beter en uitgebreider assortiment (volkoren) broodjes met calorie-arm beleg en verse warme happen die in plaats van gefrituurd bijvoorbeeld gegrild of gestoomd zijn op de kaart gezet? Er valt van alles te bedenken, en bovendien kun je er ook gewoon een normale prijs voor vragen.
Wat houdt ze tegen? Wie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid