Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN introduceert nieuw merk Simyo in Nederland

KPN heeft vandaag een nieuw merk op de Nederlandse markt voor mobiele telefonie geïntroduceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met wil het telecomconcern mensen bereiken die alleen maar willen bellen en sms-en. KPN zegt daarmee vooral op dertigplussers te mikken.

related partner content for mobile comes here

Simyo bestaat al in België en Duitsland onder de KPN-vlag. Deze introducties zijn 'vrij succesvol' geweest, aldus commercieel directeur M. Visser van KPN.

Het 'no-nonsense' concept wordt uitsluitend verkocht via internet. Voor 5 euro krijgen kopers een sim-kaart thuisgestuurd, waarna tegen vaste tarieven bellen en het versturen van
tekstberichten mogelijk is.

Klanten moeten zelf voor de mobiele telefoon zorgen. Geavanceerde datadiensten (internet, e-mail) zijn uitgesloten.

Van een ommezwaai in de strategie om klanten aan nieuwe diensten te krijgen, zoals UMTS-telefonie, is volgens KPN geen sprake.

'We zijn nu op een punt aanbeland dat je zestien miljoen mensen niet over een kam kunt scheren', aldus Visser. Hij verwacht niet dat Simyo de andere merken van KPN (KPN, Hi en straks Telfort) in de weg gaat zitten. 'Wij richten ons hier op een andere doelgroep'.

Vaag bleef wie KPN precies wil bereiken met Simyo. Het merk past volgens het concern in de concepten die onder meer supermarktbedrijf Aldi, de luchtvaartmaatschappij easyJet en Rabobank-dochter Alex (beleggen) hebben neergezet.

KPN is niet de eerste telecomonderneming die zich specifiek richt op mensen die alleen willen bellen en sms-en. Vodafone begon eerder deze maand met de verkoop van Vodafone Simply onder de leus 'geen toeters, wel bellen'.

KPN zit met zijn Simyo-tarieven onder die van Vodafone, maar zijn Britse concurrent subsidieert wel de aanschaf van een telefoon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in