Wéér een blaadje: Peper.


Volgende week, 29 september om precies te zijn, lanceert Wegener Peper. (ja die punt moet er achter, net als bij Linda.). Peper. bestaat uit een 'interactieve nieuwssite, mobiele diensten, digitale kwartaalmagazines en een papieren weekkrant'.
Het multimediale concept is bedoeld voor jongeren van 25-35 die, volgens Wegener, op dit moment het dagblad links laat liggen. Eindhoven heeft de primeur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe weekkrant verschijnt net voor het weekend. Op andere momenten heeft de doelgroep volgens de uitgever geen tijd om de krant te lezen (hm, wat verklaart dan het succes van Metro en Spits?). Bij mobiele diensten moeten we bijvoorbeeld denken aan dating en sms.
Er is bewust voor een regionale insteek gekozen, omdat, aldus de uitgever 'jonge mensen vaak veel van de wereld hebben gezien, maar blij zijn met hun thuisbasis. Hun stad. Peper speelt in op de eigen sfeer en mentaliteit van de stad'.
En waarom Eindhoven eerst? Nou, dat is volgens uitgever Tjalde Postma (in NRC) 'Misschien niet de mooiste stad, maar er gebeurt hier wel veel op cultureel gebied en in de underground'.
Als Eindhoven een succes blijkt, is daarna Nijmegen aan de beurt en zullen andere steden volgen.
Peper. gelooft in 'user generated content'. In Eindhoven gaat een netwerk van 500 'Peperwatchers' het medium van feedback, tips en inhoud voorzien.
Verder wordt het blad gemaakt door vier journalisten.
De site wordt gratis, het weekblad kost een euro.
De naam zinspeelt op het Engelse 'newspaper'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid