Overslaan en naar de inhoud gaan

Bank innovatief in spelomgeving

Waar het ongeveer naar toe kan gaan met online reclame toont een innovatieve applicatie van Wells Fargo Bank. In een virtuele spelomgeving…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar het ongeveer naar toe kan gaan met online reclame toont een innovatieve applicatie van Wells Fargo Bank. In een virtuele spelomgeving voor meer spelers tegelijk, Stagecoach Island, leren jongeren over financiële risico's en hun bestedingen en hoe de bank hen behulpzaam kan zijn, zo .

related partner content for mobile comes here

Volgens Cnet is deze manier van reclame, met een blits spel dat geheel in de merkkenmerken van de adverteerder op maat is gemaakt, het adverteren van de (nabije) toekomst. Het is gebaseerd op de 3D spelwereld van , waarover ook het nodige is . Het gaat over onder meer handel in stukken grond, op eilanden.

De applicatie is enkel op uitnodiging nog door klanten van te spelen. Maar in een (Windows Media, 12 MB) van bueau zijn beeld en geluid van het spel alvast te ervaren. Eerlijk gezegd viel het geheel aan snelle beelden en herrie mij een beetje tegen, maar ik heb het spel niet ervaren noch behoor ik tot de doelgroep.

Dus wellicht dat de doelgroep alle geboden plezier, zoals risicospelletjes in 3D als 'skydiven', het vliegen in hovercrafts en bezoek van dancings en winkelcentra met een geschonken (virtueel) bedrag van 30 dollar beter kan waarderen.

Tim Collins, die bij Wells Fargo op zijn visitekaartje de functie 'senior vice president Experience Marketing heeft staan (hebben ING, Rabo en ABN als zo'n figuur in dienst?), noemt het een vorm van 'financiële opvoeding' die het imago van de bank onder jongeren aanzienlijk kan opvijzelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in