Bank innovatief in spelomgeving


Waar het ongeveer naar toe kan gaan met online reclame toont een innovatieve applicatie van Wells Fargo Bank. In een virtuele spelomgeving voor meer spelers tegelijk, Stagecoach Island, leren jongeren over financiële risico's en hun bestedingen en hoe de bank hen behulpzaam kan zijn, zo schrijft Cnet.
Volgens Cnet is deze manier van reclame, met een blits spel dat geheel in de merkkenmerken van de adverteerder op maat is gemaakt, het adverteren van de (nabije) toekomst. Het is gebaseerd op de 3D spelwereld van Second Life, waarover ook het nodige is geschreven. Het gaat over onder meer handel in stukken grond, op eilanden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe applicatie is enkel op uitnodiging nog door klanten van Wells Fargo te spelen. Maar in een filmpje (Windows Media, 12 MB) van bueau Swivel Media zijn beeld en geluid van het spel alvast te ervaren. Eerlijk gezegd viel het geheel aan snelle beelden en herrie mij een beetje tegen, maar ik heb het spel niet ervaren noch behoor ik tot de doelgroep.
Dus wellicht dat de doelgroep alle geboden plezier, zoals risicospelletjes in 3D als 'skydiven', het vliegen in hovercrafts en bezoek van dancings en winkelcentra met een geschonken (virtueel) bedrag van 30 dollar beter kan waarderen.
Tim Collins, die bij Wells Fargo op zijn visitekaartje de functie 'senior vice president Experience Marketing heeft staan (hebben ING, Rabo en ABN als zo'n figuur in dienst?), noemt het een vorm van 'financiële opvoeding' die het imago van de bank onder jongeren aanzienlijk kan opvijzelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid