Online doelgroep voelt zich niet aangesproken


Van de 6400 webgebruikers die door Burst ondervraagd werden, geloofde slechts 29 procent dat online reclame zich tot hen richt. Zelfs de veelbestookte doelgroep van 14 – 17 denkt in 54,8 procent van de geval-len dat online advertenties voor andere leeftijdsgroepen bedoeld zijn, niet voor hen.
Respondenten van 35 jaar en ouder denken dat webadvertenties voor jongeren bedoeld zijn. Van de res-pondenten tussen de 35 – 44 denkt 31,2 procent dat de reclame voor hun eigen leeftijdsgroep bedoeld is; 44,5 procent denkt dat het zich tot een jongere doelgroep richt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDrie van de vijf (62,5 procent) van de respondenten tussen 45 – 55 en bijna driekwart (72,3 procent) van de deelnemers ouder dan 55 meent dat online advertenties zich richten tot mensen die jonger zijn dan zij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid