Overslaan en naar de inhoud gaan

Doet Puma te weinig aan sport?

Het Puma-verhaal is één grote successtory. Maar er dient zich een kentering aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen Jochen Zeitz in 1993 aantrad als CEO was Puma een typisch saneringsgeval. Het merk werd gezien als oud en uncool. De jaren daarna volgde een voorbeeldige turnaround: na een consolidatieperiode investeerde Puma stevig in productontwikkeling en marketing en positioneerde zich met succes als sportlifestyle merk. Ook in het eerste kwartaal 2005 bedroeg de winst nog €90,9 miljoen (+13,5 procent), maar toch dient zich een nieuw keerpunt aan. Want al keerde Puma als ‘design driven company’ terug in de wereldliga naast Adidas en Nike, het gevoel groeit dat de Puma-wereld te veel door lifestyle en te weinig door ‘echte sport’ en technische competentie wordt gedomineerd. Puma zal de oorspronkelijke merkkern, gestoeld op voetbal, hardlopen en motorsport, weer moeten oppoetsen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in