Doet Puma te weinig aan sport?
Toen Jochen Zeitz in 1993 aantrad als CEO was Puma een typisch saneringsgeval. Het merk werd gezien als oud en uncool. De jaren daarna volgde een voorbeeldige turnaround: na een consolidatieperiode investeerde Puma stevig in productontwikkeling en marketing en positioneerde zich met succes als sportlifestyle merk. Ook in het eerste kwartaal 2005 bedroeg de winst nog €90,9 miljoen (+13,5 procent), maar toch dient zich een nieuw keerpunt aan. Want al keerde Puma als ‘design driven company’ terug in de wereldliga naast Adidas en Nike, het gevoel groeit dat de Puma-wereld te veel door lifestyle en te weinig door ‘echte sport’ en technische competentie wordt gedomineerd. Puma zal de oorspronkelijke merkkern, gestoeld op voetbal, hardlopen en motorsport, weer moeten oppoetsen.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid