Telegraaf ziet noodzaak tabloid niet
Dat zegt Swartjes in een interview met Het Financieele Dagblad. ‘Ik moet zeggen dat wij gemengde gevoelens over een tabloid hebben. Uit kostenoverwegingen hoeven we het niet direct te doen. Veel van onze lezers willen juist grote blokken informatie, maar je moet ook rekening houden met de groep jongeren die kort en snel nieuws wil.’
Verder zegt Swartjes dat de adverteerder nog moet wennen aan de zondagskrant. ‘Wij zijn vast overtuigd van zeven edities. Het zou voor ons gunstig zijn als er meer concerns met een zondageditie komen. Dan komt zij vast op de agenda van de adverteerders. Positief is dat we tot dusver 55.000 weekendabonnementen hebben verkocht.’
De Telegraaf houdt dit jaar rekening met een substantieel aanloopverlies. Over de hoogte van de verliezen wil de bestuursvoorzitter niets zeggen. ‘Spits doet het trouwens beter dan verwacht. Daar stegen de advertentie-inkomsten met ruim 30 procent.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid