Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf ziet noodzaak tabloid niet

Bestuursvoorzitter Ad Swartjes ziet de noodzaak (nog) niet van een Telegraaf op tabloidformaat. ‘Technisch en journalistiek zijn we klaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Swartjes in een interview met Het Financieele Dagblad. ‘Ik moet zeggen dat wij gemengde gevoelens over een tabloid hebben. Uit kostenoverwegingen hoeven we het niet direct te doen. Veel van onze lezers willen juist grote blokken informatie, maar je moet ook rekening houden met de groep jongeren die kort en snel nieuws wil.’

related partner content for mobile comes here

Verder zegt Swartjes dat de adverteerder nog moet wennen aan de zondagskrant. ‘Wij zijn vast overtuigd van zeven edities. Het zou voor ons gunstig zijn als er meer concerns met een zondageditie komen. Dan komt zij vast op de agenda van de adverteerders. Positief is dat we tot dusver 55.000 weekendabonnementen hebben verkocht.’
De Telegraaf houdt dit jaar rekening met een substantieel aanloopverlies. Over de hoogte van de verliezen wil de bestuursvoorzitter niets zeggen. ‘Spits doet het trouwens beter dan verwacht. Daar stegen de advertentie-inkomsten met ruim 30 procent.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in