Overslaan en naar de inhoud gaan

Online branding: Uitgehold begrip!

Sander van der Blonk, RapidSugar
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik vind online branding een uitgehold begrip in de netwerk wereld van vandaag. Daarmee zeg ik niet dat het onzin is. Maar het is geen garantie voor klanten krijgen en geld verdienen.

related partner content for mobile comes here

Het traditionele mechanisme (zenden en hopen op aandacht) is naar mijn mening achterhaald voor online marketingcommunicatie. Want:

- Consumenten zijn online meer beïnvloedbaar door feedback en meningen van anderen dan door reclame van adverteerders.
- Consumenten hebben 'informatie macht' en zijn lastig tevreden te stellen. Zij willen meer service, diepere of andere informatie, persoonlijke informatie.
- Consumenten worden meer actieve participanten dan passieve ontvangers van communicatie boodschappen. 'Join the debate'.

Consumenten stellen tegenwoordig meer en meer zelf hun marketingcontext samen. En selecteren dus bewust van welke merken ze informatie of reclame willen. In ruil daarvoor vertellen ze wat over zichzelf.

Dat betekent dat marketeers andere vermogens moeten aanleren. Ze moeten in staat zijn mensen individueel te identificeren. En moeten weten waar ze mensen wel en niet voor mogen benaderen.

Het wordt hoog tijd dat marketeers mentaal omschakelen. En eens beginnen bij de database, in plaats van de zoveelste bannercampagne op internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in