Online branding: Uitgehold begrip!
Ik vind online branding een uitgehold begrip in de netwerk wereld van vandaag. Daarmee zeg ik niet dat het onzin is. Maar het is geen garantie voor klanten krijgen en geld verdienen.
Het traditionele mechanisme (zenden en hopen op aandacht) is naar mijn mening achterhaald voor online marketingcommunicatie. Want:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
- Consumenten zijn online meer beïnvloedbaar door feedback en meningen van anderen dan door reclame van adverteerders.
- Consumenten hebben 'informatie macht' en zijn lastig tevreden te stellen. Zij willen meer service, diepere of andere informatie, persoonlijke informatie.
- Consumenten worden meer actieve participanten dan passieve ontvangers van communicatie boodschappen. 'Join the debate'.
Consumenten stellen tegenwoordig meer en meer zelf hun marketingcontext samen. En selecteren dus bewust van welke merken ze informatie of reclame willen. In ruil daarvoor vertellen ze wat over zichzelf.
Dat betekent dat marketeers andere vermogens moeten aanleren. Ze moeten in staat zijn mensen individueel te identificeren. En moeten weten waar ze mensen wel en niet voor mogen benaderen.
Het wordt hoog tijd dat marketeers mentaal omschakelen. En eens beginnen bij de database, in plaats van de zoveelste bannercampagne op internet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid