Zal toiletpapier luxe nog toegankelijker maken?


Er was al een Gucci voederbakje voor honden van 900 dollar. Het nieuwste bewijs van de trend naar bereikbare luxe, is design toiletpapier. Werkelijk een product om jezelf eens helemaal te verwennen. Onder het merk Renova Negro is in Spanje volledig zwart toiletpapier geïntroduceerd met een pijs die 10 maal hoger is dan gewoon toiletpapier. In Japan wordt toiletpapier geleverd met Aloe Vera en enzymen die geur tegengaan. In Duitsland heeft P&G design rollen uitgebracht. Het wachten is op de tegenzet van Gucci.
De laatste tijd zijn er een aantal interessante ontwikkelingen in luxe artikelen, een snel stijgende (massa)markt vooral voor van oudsher prestigieuze merken . Er is een aantal leuke studies over deze ontwikkeling verschenen onze partner Added Value heeft de code voor luxe producten gekraakt en in een internationale context geplaatst. Via BrandAsset Valuator hebben we waargenomen welke luxe merken wel succesvol kunnen populariseren en welke niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid