Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor elke klant een aparte website

Consumenten zijn steeds meer geneigd om hun doelloze surfactiviteiten te verruilen voor doelgerichte acties. De toekomst is aan de sites…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De juiste mensen op het juiste moment bereiken, daar draait het om bij webmarketing. 'Intelligente' klantenwebsites zijn in dit kader een uitkomst bij het tracken van een bepaalde doelgroep. Met behulp van klanten-profielen die zijn gemaakt op basis van de informatie die door de klant is opgevraagd, zijn deze websites in staat om de consument direct aan te spreken in zijn wensen. One to one marketing in optima forma dus.
Zo'n gepersonaliseerde website kan verschillende vormen aannemen. Bijvoor-beeld die van een doorklikprofiel-databasesysteem, waarbij de con-sument aan de hand van zogeheten redirect pagina's wordt gevolgd in zijn zoekgedrag. Een andere vorm is het klantgestuurde extranet, een website die speciaal bedoeld is om bepaalde klanten alleenrecht of voorkeursrecht te geven op informatie en bestelfaciliteiten. Zoiets werkt waarschijnlijk beter dan een algemeen incentive programma voor alle klanten. Want het heeft ten-slotte weinig zin om klanten die al frequent buyers zijn te verleiden om nóg vaker iets te kopen of om grootverbruikers aan te sporen op nóg grotere schaal in te kopen.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven die echt kaas hebben gegeten van maatgesneden e-commerce gebruiken dan ook een combinatie van leeftijd, frequentie, inhoud en andere factoren om hun verschillende doelgroepen te bereiken. Dat doen ze zowel door het observeren van surfgedrag als door het stellen van persoonlijke en/of schriftelijke vragen. Welke methode wordt gebruikt, hangt mede af van het betreffende product.
admap, okt. 2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in