Overslaan en naar de inhoud gaan

Violet kondigt volgende generatie connected objects aan

Afgelopen week was ik in Kopenhagen bij de tiende Reboot conferentie: "a community event for the practical visionaries who are at the…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De conferentie levert altijd interessante inzichten op en laat de nieuwste onwikkelingen zien.

related partner content for mobile comes here

Over de , het tot de .

In deze laatste presentatie werd een interessante volgende versie van het 'wifi-konijn' geintroduceerd. Een heel interessant concept die wel eens een voorbode van een nieuwe reeks toepassingen kan zijn.

Voor wie de Nabaztag niet kent; dit is een als konijn (nabaztag is Algerijns voor konijn) vormgegeven apparaat die via wifi aan het internet is verbonden.

Via de site kun je verschillende notificatiediensten instellen zoals een update van weer of de files, of kunnen anderen berichten of muziekjes naar je toesturen.
De berichten worden voorgelezen of laten een bepaalde combinatie van kleuren zien. Het Franse is de bedenker van het wifi-konijn waarvan inmiddels de tweede generatie op de markt is.

Op Reboot vertelde Rafi Haladjian van Violet over de plannen voor de volgende versie. En volgens mij is dat een hele interessante stap.

Rafi gaf aan de wereld volgens hem kan worden verdeeld in Cobjects en Nobjects. Ofterwijl connected objects en non-connected objects. Bij Violet hebben ze zitten bedenken hoe je die Nobjects ook zou kunnen connecten.

De oplossing is simpel maar geniaal. Violet komt in september met de mogelijkheid om RFID-postzegels te kopen.
Deze kun je op elk willekeurig voorwerp plakken dat geen connectie heeft met het internet. Vervolgens kun je die RFID-tag configureren op de site. In de nieuwe Nabaztag zit een RFID-reader waar je het beplakte object bij kunt houden. Dat triggert een ingestelde actie.

Wat moet je daarmee? Een voorbeeld dat Rafi gebruikte legt het goed uit. Stel je plakt op je koffiekopje een postzegel. Elke keer als je het kopje bij het konijn houdt wordt er een Twitterbericht gestuurd dat je een kopje koffie drinkt.

Of je plakt een postzegel op een boek en als je het boek bij het konijn houdt begint hij het voor te lezen. Dat product willen ze ook gaan aanbieden; voorleesboeken waar je het omslaan van de bladzijden met de oren kunt besturen. En als vader of opa kun je ook zelf een verhaal inspreken en laten voorlezen.

De grap is dat Violet de toepassing van het konijn behoorlijk heeft opgerekt. Naast een outputmedium is het ook een hub naar een verbonden wereld met slimme producten. De mogelijkheden zullen veel mensen uitdagen om nieuwe toepassingen te bedenken.

Ook voor het koppelen aan een merk kan het interessant zijn. Een hele nieuwe wereld van coupons gaat open. Het toegankelijk maken van RFID-tags voor de massa is een interessante en veelbelovende stap.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in