Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-reclame leningen ergert toezichthouder

De agressieve reclames en verkooppraktijken van sommige tussenpersonen zijn financieel toezichthouder AFM een doorn in het oog. Vanaf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De intermediairs vallen vanaf medio volgend jaar onder toezicht van de AFM. Die gaat hen controleren zodra de nieuwe Wet financiële dienstverlening van kracht wordt - naar verwachting in de loop van volgend jaar.
'We hebben nu geen zeggenschap over bepaalde reclame-uitingen. De aanbieders kunnen er echter op rekenen dat de zaak vanaf de eerste dag wordt aangepakt', aldus AFM-voorzitter Arthur Docters van Leeuwen in de Volkskrant. De tv-spotjes van Postkrediet, Frisia en Gelink Adviesgroep zijn momenteel de meest in het oog springende reclame-uitingen van intermediairs.

related partner content for mobile comes here

De tussenpersonen moeten zich straks aantoonbaar meer om hun klanten bekommeren: 'Het kan niet zo zijn dat intermediairs complexe en riskante financiële producten verkopen, zonder zich te verdiepen in hun klanten.' De intermediairs moeten meebetalen aan hun toezicht. Volgens de AFM gaat dat 1 à 2 procent van de jaaromzet kosten. De extra kosten en scherpere eisen maken een shake-out waarschijnlijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in