Overslaan en naar de inhoud gaan

Slecht jaar V&D en Bijenkorf

De warenhuisketens Vroom & Dreesmann en de Bijenkorf (onderdeel van Vendex KBB) hebben het afgelopen jaar beneden de maat gepresteerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat betekende een forse domper voor Vendex, want de goede resultaten van de overige onderdelen konden de neergang bij de warenhuizen niet compenseren. Dat heeft het bedrijf vandaag voorbeurs gemeld. Vendex schreef een nettowinst van 202 miljoen euro in de boeken tegenover een winst van 13 miljoen in 2001. Deze opmerkelijke stijging is vooral te danken aan de verkoop van een aantal dochterbedrijven, waaronder Prenatal, Scapino en Kijkshop, aan beleggingsmaatschappij CVC Capital. De opbrengst is in de boeken gekomen als een plus van 162 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Zorgenkindje V&D boekte een negatief bedrijfsresultaat van 46 miljoen euro. In 2001 was dit nog 24 miljoen positief. Het resultaat van de Bijenkorf zakte van 26 miljoen euro naar 12 miljoen. De warenhuisketen voelde volgens Vendex het afgenomen consumentenvertrouwen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in