Overslaan en naar de inhoud gaan

Topdrie radiozenders nek aan nek

Sky Radio is over de periode februari/maart 2004 weer marktleider met 11,4 procent (+0,1). De marktleider uit de periode januari/februari,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de CLO-cijfers die Intomart GFK vanochtend bekendmaakte. Radio 3FM is weer aan het stijgen: 0.5 procent naar 7,6. Noordzee FM stijgt met 0,2 procent naar 5,0, terwijl ook Veronica FM in de lift zit met eveneens een groei van 0,2 procent naar 4,8. Yorin FM ziet het aandeel voor het eerst sinds lange tijd weer groeien: 0,3 procent naar 2,9. Radio 10 Gold daalt van 4,7 naar 4,6.

related partner content for mobile comes here

De overige zenders: Classic FM 2,5% (-0,3), Radio 4 1,8% (-), RTL FM 1,7% (+0,1), Arrow Classic Rock 1,5% (-0,3), 747 AM 0,8% (-0,1), ID&T 0,4% (-0,1), Business Nieuws Radio 0,4% (+0,1). Nieuwkomer is Arrow 90.7 FM dat start met een aandeel van 0,4 procent. De regiozenders blijven op 15,0 procent, CRN groeit met 0,3 naar 2,4 procent.

Verder blijkt uit het laatste CLO dat nog nooit zoveel naar de radio geluisterd als de afgelopen maanden. Dit is het derde record op rij. In deze periode werd gemiddeld 3 uur en 24 minuten per dag naar de radio geluisterd. De gemiddelde totale luisterdichtheid tussen 07.00 en 24.00 uur bereikte een record van 20 procent. In dezelfde periode vorig jaar lag dit percentage nog op 18,5 procent. Nico Kreuning, commercieel directeur Radio 538: ‘Nieuwe radiostations en een verdere toename in bereik van een aantal stations hebben geleid tot een grotere concurrentie en een verdere professionalisering van het medium.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in