Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten hebben weinig vertrouwen in mvo

De helft van de Nederlandse consumenten geloof niet dat ondernemingen milieu of maatschappelijke vraagstukken daadwerkelijk serieus nemen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) is een aantal jaar geleden in zwang geraakt. Consumenten en aandeelhouders willen niet alleen informatie over financiële prestaties, maar vinden het ook steeds belangrijker hoe een beursgenoteerd bedrijf omgaat milieu en maatschappelijke problemen.

related partner content for mobile comes here

Maar ondanks dat ondernemingen in hun jaarverslagen steeds meer aandacht aan mvo besteden, zijn de consumenten niet tevreden. Ze hebben het gevoel weinig tot geen invloed te hebben op het mvo van ondernemingen. Ze hebben wel een sterk instrument in de hand als ze vinden dat een onderneming zich 'slecht heeft gedragen': het boycotten van de producten.

Uit het onderzoek blijkt dat de pers en de media (27 procent) het minste vertrouwen genieten als het gaat om mvo. Internationale bedrijven (28 procent) en de Nederlandse overheid (29) genieten meer vertrouwen dan de pers, maar minder vertrouwen dan grote Nederlandse bedrijven (35) en de Verenigde Naties (49 procent).

Het meeste vertrouwen gaat naar niet-gouvermentele organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, Novib, Natuurmonumenten (49 procent) en vakbonden en vakverenigingen (57 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in