Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT Post in UK verder als Whistl

Het Nederlandse TNT Post gaat in Engeland verder met een nieuwe naam en een nieuw logo. De wijziging is een voortvloeisel uit de splitsing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarbij werd overeen gekomen dat Express de naam TNT zou houden en Post zou rebranden. Sutcliffe Reynolds Fitzgerald heeft het proces van rebranding begeleid. Volgens John Sutcliffe managing en creative director bij SRF was het streven om het nieuwe merk veel menselijker, vriendelijker en klantgerichter te maken. Whistl heeft de ambitie om het end-to end-afleveren verder uit te breiden en met veel meer postbodes aanwezig te zijn in de Britse straten, waardoor het - veel meer dan nu het geval is - een echt consumentenmerk zal worden. ‘Vandaar dat het merk veel benaderbaarder en zachter moest worden. Er staan mensen voor de voordeur.’


related partner content for mobile comes here



Volgens Senior designer Simon Grigg klinkt Whistl muzikaal en refereert het aan het fluiten van de postbode. Voor de typografie is gebruik gemaakt van Tondo typeface, kapitalen en koppen zijn een variant van Gotham Rounded. Het oranje is een restant van TNT Post en refereert aan het verleden van het merk. Bovendien wordt het als ‘helder, warm en menselijk’ gezien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in