Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse campagne tegen homofobie: speelt Van Persie met regenboogveters?

Grote Britse merken werken dit weekend mee aan strijd tegen homohaat in het voetbal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mocht Robin van Persie dit weekend opvallend kleurige voetbalveters dragen, dan is hij een van de deelnemers aan The Rainbow Laces Campaign. Onder die naam start dit weekend een grootschalige campagne in Groot-Brittannië om de aandacht te vestigen op homofobie in het voetbal. Initiatiefnemer is Stonewall, een Britse lobbyclub die zich inzet voor homorechten.

related partner content for mobile comes here

De actie wordt ondersteund door 650 parlementariërs en bekende politici. Ook een aantal bekende merken doen mee, waaronder Heineken, KLM, Pepsico, Fiat en Starbucks. Sommige merken haken in met opvallende acties. De gratis krant Metro stelt de advertentieruimte van de maandagkrant volledig ter beschikking van de deelnemende merken.

Hotelketen Premier Inn heeft zich gedurende de actie tijdelijk gerebrand tot Premier Out en ondersteunt de actie via reclame-uitingen en sociale media.

 

Online wedkantoor Paddy Power maakte samen met de spelers van Arsenal een filmpje onder de titel The Changing Room.

Als motivatie om de actie te ondersteunen, zegt een woordvoerder van Paddy Powers: ‘We love football but it needs a good kick up the ass.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in