Britse campagne tegen homofobie: speelt Van Persie met regenboogveters?


Mocht Robin van Persie dit weekend opvallend kleurige voetbalveters dragen, dan is hij een van de deelnemers aan The Rainbow Laces Campaign. Onder die naam start dit weekend een grootschalige campagne in Groot-Brittannië om de aandacht te vestigen op homofobie in het voetbal. Initiatiefnemer is Stonewall, een Britse lobbyclub die zich inzet voor homorechten.
De actie wordt ondersteund door 650 parlementariërs en bekende politici. Ook een aantal bekende merken doen mee, waaronder Heineken, KLM, Pepsico, Fiat en Starbucks. Sommige merken haken in met opvallende acties. De gratis krant Metro stelt de advertentieruimte van de maandagkrant volledig ter beschikking van de deelnemende merken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHotelketen Premier Inn heeft zich gedurende de actie tijdelijk gerebrand tot Premier Out en ondersteunt de actie via reclame-uitingen en sociale media.
PremierOut1.jpg
Online wedkantoor Paddy Power maakte samen met de spelers van Arsenal een filmpje onder de titel The Changing Room.
Watch Arsenal stars change the game #RainbowLaces
Als motivatie om de actie te ondersteunen, zegt een woordvoerder van Paddy Powers: ‘We love football but it needs a good kick up the ass.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid