Overslaan en naar de inhoud gaan

Roorda maakt vervolg op 'NIX' voor Ministerie van VWS

INTERVIEW Joeri Jansen van Roorda over het onbegrip van jonge consumenten bij het handhaven van de leeftijdsgrens in de horeca.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar november namens ministerie van VWS met de boodschap: ‘Niet roken en niet drinken onder de 18.’ De aanleiding van de door Roorda ontwikkelde campagne was dat de wettelijke leeftijdsgrens voor aankopen van alcohol en tabak vanaf 1 januari aanstaande 2014 verschoof van 16 naar 18 jaar. Los van dat (wettelijke) argument, leefde de wens om ook de sociale norm aangaande jongeren en gebruik van alcohol en tabak, middels een campagne te gaan beïnvloeden. Het doel van de campagne luidde dan ook dat het publiek het over een paar jaar niet meer vanzelfsprekend vindt dat jongeren onder de 18 roken en drinken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in