Overslaan en naar de inhoud gaan

Tesla adverteert nu toch op social media, maar prijst iets heel anders dan auto's aan

Het automerk raadt investeerders aan om een beloning van 55 miljard dollar voor ceo Elon Musk goed te keuren. Een opmerkelijke boodschap.
Elon Musk
Elon Musk
Elon Musk
Elon Musk

Tesla weigert al jarenlang online te adverteren en boekt toch grote verkoopsuccessen met zijn premium elektrische auto's. Een voorbeeld waar de reclame-industrie graag naar verwijst, maar nu breekt het automerk met zijn strategie. Het bedrijf adverteert sinds kort via Google Ads en koopt reclames in op X, het socialmediaplatform dat - net als Tesla - geleid wordt door Elon Musk. Omdat Tesla zijn autoverkopen de afgelopen maanden scherp zag dalen, lijkt het omarmen van online adverteren een logische keuze om de verkoop aan te jagen. Tesla brengt echter een hele andere boodschap aan de man.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in