Overslaan en naar de inhoud gaan

Spotify wil dat artiesten hun fans beter leren kennen

Het muziekplatform lanceert Fan Insights.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door ‘Fan Insights’ kunnen artiesten volgens Spotify de volgende dingen beter inzien:

• Wie hun fans zijn, inclusief demografische informatie;

• Waar in de wereld hun fans zijn en hoe dit publiek zich ontwikkelt en groeit;

• Hoe hun fans naar muziek luisteren en hun overige muziekvoorkeuren;

• Het niveau van passie en betrokkenheid van fans en hoe dit gedrag tussen frequente en minder actieve luisteraars verschilt.

Spotify wil meer feedback van artiesten ontvangen om het dashboard verder te ontwikkelen. Het doel is artiesten ‘te helpen bij het nemen van weloverwogen beslissingen over hoe zij betekenisvolle connecties met hun fans kunnen maken’.

De bètaversie van ‘Fan Insights’ komt vandaag uit op desktop en er is ook een eenvoudige versie beschikbaar voor mobiel. Spotify is van plan in de komende maanden toegang steeds verder uit te rollen.

Artiesten die geïnteresseerd zijn om meer te leren, kunnen .

Spotify heeft ruim 75 miljoen gebruikers en op jaarbasis zo’n 20 miljard luisteruren.

                

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in