Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie Nederlandse bureaus genomineerd voor ‘20 Best Commercials of the 21st Century’

The Gunn Report gaat op zoek naar de beste commercials van de huidige eeuw
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse medium start de zoektocht in navolging van de succesvolle lijst: ‘’.

related partner content for mobile comes here

Op de site kunnen mensen stemmen op hun tien favoriete commercials uit een shortlist van dertig internationale campagnes.

De Nederlandse reclamebranche is op de lijst goed vertegenwoordigd met drie bureaus: 180 Amsterdam met Laila (Adidas); TBWA\Campaign Company met Parade (Delta Loyd Insurance) en Wieden+Kennedy Amsterdam met Write the Future (Nike).

– Laila (Adidas)

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 – Parade (Delta Loyd Insurance)

– Write The Future (Nike)

De complete shortlist is  te vinden.

Stemmen kan tot en met vrijdag 20 november. Uiteindelijk wordt op 25 november de lijst met de ‘twintig beste commercials van deze eeuw’ gepubliceerd op .

Update 11-11:
Weliswaar niet ontwikkelt door een Nederlands bureau, maar toch het vermelden waard: de Volkswagen-campagne &;Kids On Steps&; van DDB Berlin.

Het creatieve duo Bart Kooij en Nico Akkerman werkte namelijk mee aan de ontwikkeling van de campagne. Het Nederlandse team werd in 2005 door DDB Amsterdam tijdelijk gestationeerd in Berlijn. 

Mochten meer genomineerde campagnes voorzien zijn van een duidelijke Nederlandse inslag vernemen we dat uiteraard graag.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in