Drie Nederlandse bureaus genomineerd voor ‘20 Best Commercials of the 21st Century’
Het Amerikaanse medium start de zoektocht in navolging van de succesvolle lijst: ‘The 100 Best Commercials of the 20th Century’.
Op de site kunnen mensen stemmen op hun tien favoriete commercials uit een shortlist van dertig internationale campagnes.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe Nederlandse reclamebranche is op de lijst goed vertegenwoordigd met drie bureaus: 180 Amsterdam met Laila (Adidas); TBWA\Campaign Company met Parade (Delta Loyd Insurance) en Wieden+Kennedy Amsterdam met Write the Future (Nike).
180 Amsterdam – Laila (Adidas)
Muhammad Ali vs. Laila Ali ᴴᴰ
TBWA\Campaign Company – Parade (Delta Loyd Insurance)
Jaarlijkse parade op plein in Noord Korea -- Delta Lloyd reclame
Wieden+Kennedy Amsterdam – Write The Future (Nike)
Nike - Write the Future
De complete shortlist is hier te vinden.
Stemmen kan tot en met vrijdag 20 november. Uiteindelijk wordt op 25 november de lijst met de ‘twintig beste commercials van deze eeuw’ gepubliceerd op The Gunn Report.
Update 11-11:
Weliswaar niet ontwikkelt door een Nederlands bureau, maar toch het vermelden waard: de Volkswagen-campagne 'Kids On Steps' van DDB Berlin.
Het creatieve duo Bart Kooij en Nico Akkerman werkte namelijk mee aan de ontwikkeling van de campagne. Het Nederlandse team werd in 2005 door DDB Amsterdam tijdelijk gestationeerd in Berlijn.
Mochten meer genomineerde campagnes voorzien zijn van een duidelijke Nederlandse inslag vernemen we dat uiteraard graag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid